Thursday, June 3, 2010

Lapper / Sveler

I dag skulle jeg lage Lena Beatrice sine enkle grove tekaker og så stoppet jeg etter å ha rørt sammen ost, rømme og egg.. hmm hva med kokosmel i disse? Jeg har tidligere laget Cheese biscuits med kokosmel så tenke at det kanskje ville funke.. men, etter å ha hatt i 4 ss med kokosmel i røra mi så det da veldig ut som en vaffelrøre så jeg fant ut at dette kunne bli gode sveler og det ble det..

Sveler/Lapper

75 gram kremost
75 gram rømme / creme fraich
3 egg
4 ss kokosmel
litt salt
litt søtt
1 ss bakepulver

Rør sammen kremost og rømme/CF, rør inn eggene og sikt inn kokosmel. Ha i litt salt og søtt. Stek i smør på middels varme.

Fikk 7 store lapper av disse, de ble veldig veldig gode så rakk ikke ta bilde av dem. Unnet meg en med usukret jordbærsyltetøy og seter rømme, nydelig, men også kjempegode med ost.

No comments:

Post a Comment