Wednesday, January 20, 2010

Onsdagskylling

Jeg lager endel mat og siden jeg begynte å spise lavkarbo har det blitt mye eksperimentering. Har lagd utrolig mye god mat så nå er det på tide å blogge mine oppskrifter når jeg lager noe som blir bra. Hva man skal kalle rettene blir en utfordring!

Jeg syntes onsdagskylling passet bra i dag :)

300 gram kyllingfilet
50 gram bacon
50 gram løk
1.5 dl Creme Fraiche
Chili
Estragon
1 ss kyllingfond
Smør, smør og litt mer smør.

Stek baconbiter i smør og legg til side.
Ha mer smør i stekepannen og stek oppdelt kyllingfilet
og legg den til side.
Ha litt mer smør i stekepannen og surr løk og chili.
Ha i en dl vann kok ut pannen, tilsett bacon, estragon
og Creme Fraiche.
Kok og smak til sausen med kyllingfond og pepper.
Salt skal være unødvendig pga smør, bacon og fond.

Vend kyllingbitene i sausen og server med en grønn salat.

No comments:

Post a Comment