Monday, August 31, 2009

Pizzarull/snurr

Det går stort sett i kjøtt, saus og grønnsaker her i huset, men av og til trenger man noe annet, helst noe nytt. Jeg har lagd lavkarbo pizza før, det er helt ok, men ikke noe jeg har giddet å lage ofte eller har forsøkt å perfeksjonere, men...

Så kom jeg over Nannahs oopsie pizzasnurrer på http://www.lavkarbo.no/



De var bare geniale, 2 ss fiberhusk kombinert med annerledes fremgangsmåte gjorde disse pizzarullene/snurrene helt supre. Fikk liksom ikke det eggete preget som oopsie o.l vanligvis kan få. Alle syntes de var gode.

Oppskrift

6 egg
1 boks philadelpiaost naturel
2 ts bakepulver
2 ss fiberhusk

Kjør alt sammen i en blender/kjøkkenmaskin og lar røra vile ca 15 min så fiberhusken får tykknet røra. Når røra er tjukk som grøt lager du ett rektangel på 2 bakeplater med bakepapir. Skal ikke dekke hele bakeplaten!

Sett dem i ovnen på varmluft 150g i 10-15 min, til den er litt lys gylden. Ta dem ut og bre fyllet jevnt utover men ikke helt ut i kanten. Fyllet bør ikke være for bløtt. Stek i nye 10-15 min. Imens river du godt med ost.

Når steketida er over tar du brettene ut og strør ost over med engang. Husk å strø godt ut i kanten. Osten er limet her. Bruk bakepapiret til hjelp og rull sammen til en fast rullekake som du pakker stramt inn i bakepapiret, legger den på en rist med skjøten ned for å avkjøles.Når den er kald kan du enten skjære skiver og strø ost over disse før du lar dem stå litt ovnen..eller du kan oppbevare rullene i kjøleskapet og skjære pizza snurrer etter behov.

Erfaring

Jeg hadde litt for mye ost på så alt klarte ikke smelte. Neste gang jeg lager disse vil jeg putte brettet tilbake i ovnen et par minutter så osten får begynt å smelte. Ikke for mye da, må jo gå ann å rulle uten å kline osten utover.

Veldig gode å varme i stekovn :-)

No comments:

Post a Comment